W dniach od 21.08 do 23.08. 2015r w pięknym i magicznym miejscu Wiatrakowo- Kazimierz Dolny obyła się pierwsza edycja zlotu motocykli do roku 1945 Vistula Run. W piątek ok godziny 15 rozpoczęli zjeżdżać się pierwsi pasjonaci motocykli zabytkowych. Nastąpiło gorące powitanie tradycyjną pajdą chleba ze smalcem i ogórkiem kiszonym oraz mała rozgrzewką w postaci nalewek w różnych smakach. Przybyło do nas ok 30 przepięknych motocykli takich jak BSA, Norton, Indian, Harley Davidson, BMW, Zundapp, NSU, Sokół, Panther, Royal Enfield, Henderson, Triumph, AJS. Po powitaniu gości rozpoczęły się rozmowy przy grillu dotyczące motoryzacji ale i nie tylko. W sobotni poranek wszyscy uczestnicy zlotu spotkali się na przepysznym śniadaniu.

Podczas którego została omówiona trasa rajdu która liczyła ok 120km. Pierwszym punktem rajdu było przepłynięcie promem Wisły na Zamek w Janowcu. Na zamku mieliśmy możliwość relaksu w przytulnej zamkowej knajpce, następnie Pani przewodnik opowiedziała o historii zamku, obejrzeliśmy również wnętrze komnat a także jak zamek wyglądał w latach swej świetności. Następnym punktem rajdu było przejechanie ok 55 km do Dęblina gdzie mieliśmy okazję podziwiać Muzeum Sił Powietrznych.

Było to wyjątkowe miejsce gdzie pasjonaci nie tylko starej motoryzacji ale również lotnictwa mieli okazję podziwiać samoloty, helikoptery a także silniki, pociski czy bomby. Wszystkim bardzo się podobało. Po tak ekscytujących przeżyciach bardzo zgłodnieliśmy dlatego organizatorzy zabrali nas na przepyszny obiad podczas powrotu do Kazimierza Dolnego. Kiedy najedzeni i pełni energii wjechaliśmy motocyklami na rynek w Kazimierzu staliśmy się główną atrakcją.

Osoby zwiedzające rynek podziwiały piękne motocykle oraz rozmawiały z właścicielami poszczególnych maszyn. Ale to nie był koniec atrakcji organizatorzy przyszykowali kolejną ciekawostkę- rejs statkiem po Wiśle. Rejs odbył się przy zachodzie słońca dzięki czemu wszyscy uczestnicy mogli kontemplować piękno mijającego dnia. Po chwili wytchnienia wróciliśmy na kolację do Wiatrakowa. Panie kucharki jak co dzień przygotowały smaczny posiłek. Po którym nastąpiło wręczenie nagród w kategorii:

– Najstarszy uczestnik zlotu – Henio  na Zundapp Sahara;

– Najlepiej odrestaurowany motocykl  – Arkadiusz Sokół 1000

– II miejsce w konkursie elegancji- Marcin  z synem Hubertem na BSA;

– I miejsce w konkursie elegancji – Piotr  na Sokół1000;

– nagroda od chłopaków z OLD BIKE CLUB- Artur  AJS M1;

Gratulujemy zwycięzcom!!!!!!!

Po tym bardzo sympatycznym i pełnym wzruszeń monecie naszego zlotu rozpoczął się koncert. Zabawa trwała prawie do samego rana. Niedzielny poranek powitał nas piękną słoneczną pogodą jednakże trochę było nam smutno z powodu rozstania z naszymi zaprzyjaźnionymi fanami motoryzacji. Niestety jak to mówią wszystko co dobre szybko się kończy i tak ok godziny 13 w niedzielę nastąpiło zakończenie pierwszej edycji zlotu Vistula Run. Jednakże organizatorzy zapowiedzieli że za dwa lata postarają się przygotować jeszcze więcej atrakcji. Myślę że uczestnicy już nie mogą się doczekać.

Vistaula Run nie odbyłby się gdyby nie organizatorzy: Ryszard Borucki, Artur Brewczak oraz Artur Maroszek którym bardzo dziękujemy. Serdeczne podziękowania również dla Klubu VCR Feniks Radom a w szczególności dla Jerzego Dzika. Bardzo dziękujemy Norbertowi, Jarkowi, Rysiowi oraz Mirkowi za pomoc w przygotowaniu parku maszyn oraz za pilnowanie naszych motocykli.  Bardzo dziękujemy chłopakom z OLD BIKE CLUB Marcinowi K. z synem Hubertem, Marcinowi H, Wiesławowi z żoną Lilką i synem Emilem za przybycie na nasz zlot i zapewniamy że w sierpniu 2016 będziemy na Drodze Kaszubskiej którą organizują wyżej wymieniony klub. Serdecznie podziękowania przesyłamy również do naszych kolegów z OLD TIMER CLUB POLAND. Dziękujemy również wszystkim pozostałym którzy przybyli na nasz zlot. Zapraszamy za dwa lata.